Αποτελέσματα Ομίλου Σχολικής Βιβλιοθήκης

Όμιλοι

Τη σχολική χρονιά 2022 – 2023, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας, στο πλαίσιο Ομίλου με θέμα την οργάνωση και ταξινόμηση των βιβλίων της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης, ενημερώθηκαν για τις προδιαγραφές που πρέπει να πληροί τόσο ένα γενικό σύστημα διαχείρισης βάσης δεδομένων όσο και ένα ειδικότερο για υποστήριξη βιβλιοθηκών, επέλεξαν το καλύτερο από τα διαθέσιμα και το χρησιμοποίησησαν για την καταλογογράφηση των βιβλίων.

Είχαν την καθόδηγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, Ειρήνης Γιαννούλια και Γεώργιου Φουρνάρη.

Αποτελέσματα της Δράσης

  • Έγινε επιλογή του κατάλληλου λογισμικού για τη μηχανογραφική υποστήριξη της βιβλιοθήκης, μεταξύ πολλών εναλλακτικών λύσεων
    Είναι χωρίς οικονομική επιβάρυνση, υποστηρίζεται από το ΠΣΔ, δεν απαιτεί τοπική εγκατάσταση και συντήρηση, η διαχείριση και η αναζήτηση των βιβλίων γίνονται μέσω web.
  • Εκπαιδεύτηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες στη χρήση του συστήματος.
  • Γνώρισαν τις βασικές αρχές βιβλιοθηκονομίας και τα κριτήρια καταλογογράφησης του δεκαδικού συστήματος ταξινόμησης DEWEY.
  • Καταλογογραφήθηκαν 172 βιβλία.
  • Ο κατάλογος της βιβλιοθήκης είναι προσπελάσιμος στο διαδίκτυο και ενσωματώθηκε στον ιστότοπο του Σχολείου.

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

  • Η ενεργή συμμετοχή και η ανταπόκριση των μαθητών
  • Η συνεργασία και συμμετοχή στον όμιλο δύο καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων (ΠΕ86 και ΠΕ02)
  • Η δυνατότητα ταυτόχρονης χρήσης του ίδιου λογισμικού από πολλαπλούς σταθμούς εργασίας 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

  • Αργή εξοικείωση των μαθητών με το σύστημα ταξινόμησης Dewey
  • Η φθορά παλαιότερων βιβλίων

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

  • Σε φυσικό επίπεδο, ο χώρος της βιβλιοθήκης τακτοποιήθηκε και οργανώθηκε, τα βιβλία αριθμήθηκαν και τοποθετήθηκαν κλπ κλπ
  • Ηλεκτρονικά, επιλέχθηκε και εγκαταστάθηκε κατάλληλο λογισμικό νέφους, 172 βιβλία καταλογογραφήθηκαν, τόσο η διαχείριση όσο και η πρόσβαση είναι εφικτές μέσω web και από τον ιστότοπο του σχολείου.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

  • Επίσκεψη και ξενάγηση των μαθητών στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος

Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

  • Η συνεργασία και συμμετοχή στον όμιλο δύο καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων (ΠΕ86 και ΠΕ02) θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλα projects 

Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος

  • Συνέχιση και ολοκλήρωση της καταχώρησης των υπόλοιπων βιβλίων
  • Εμπλουτισμός της Βιβλιοθήκης με νέα βιβλία
  • Ενεργοποίηση συστήματος δανεισμού βιβλίων